Villkor & Info

1 Godkännande av köpvillkor

1.1 Se nedan kundvillkor vid beställning hos Zamoza.se När kund beställer en vara hos oss på zamoza.se, se nedan hur bolaget godkänner kundens villkor.

§2. Bolagsinformation

2.1 ZAMOZA bedrivs juridiskt av Aktiebolaget Gullborn & Wikström med organisationsnummer 556939-0635. Företaget innehar F-skattsedel med momsredovisningsnummer SE556939063501 och följer svensk lagstiftning.

2.2 Kontaktuppgifter: Mail: info@zamoza.se

§3. Åldersgräns

3.1 Du måste vara 18 år för att handla hos bolaget.

§4. Priser

4.1 Alla priser är angivna inkl. moms. Företaget förbehåller sig rätten att justera momsbeloppet om eventuell förändring av moms sker. Alla priser är inkl. moms (25%) Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.

4.2 Vid påverkan av yttre faktorer så som ändrade råvarupriser, valutaförändringar etc kan våra priser komma att ändras något. Våra priser kan ändras av omständigheter som bolaget inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

4.3 Minsta ordervärde 300 SEK

4.4 Rabattkoder kan inte kombineras med andra erbjudanden.

4.5
Alla varor förblir bolagets egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillgodo.

§5. Fraktkostnader

5.1 Fraktfritt inom Sverige. Bolaget bjuder på frakten inom Sverige för plånböcker. Fraktkostnad för väskor debiteras från 76 SEK.

§6. Leverans

6. 1 Leverans sker via PostNord, DHL eller DB Schenker

Vi skickar alla paket med PostNord AB och DHL som tillhandahåller sms & mail avisering med sändningsid för din trygghet och smidighet.

6.2 Leveranstid: Leverans inom 1-3 dagar då vara finns i lager. Leveranstid kan variera något mellan de olika produkterna på grund av efterfrågan. Vid eventuellt upphävning av köp kontaktas kund via mail eller telefon. Kunden har rätt att häva köp då leveranstid ej kan garanteras inom rimlig tid. Vår målsättning är alltid att leverera så snabbt som möjligt, och lagervaror levereras alltid inom 1-3 arbetsdagar. Vid hög belastning kan det ta någon dag extra.
(Under sommarperioden v 9-32 har vi lite längre leveranstider på våra beställningar, då levererar vi inom 3-5 arbetsdagar). Om annan leveranstid på produkten är aktuell så står det under respektive produkt. Vissa produkter kan vid hög belastning ha något längre leveranstid, detta meddelas då via e-post, samt att det vanligtvis står angivet under produkten. Kunden kontaktas direkt via e-mail/telefon om en vara p.g.a. olika anledningar inte kan levereras. Kunden har alltid rätt att häva sitt köp om leveranstiden har blivit längre än beräknat.

6.3 Leverans till länder utanför Sverige: Fraktkostnader för utrikesleverans baseras på vikten. Vid utrikesleverans bekräftar bolaget totala fraktkostnaden innan varorna betalas.Vi skickar våra varor till hela Europa & USA. Bor du inte i ett EU-land så tillkommer eventuella tullavgifter övriga skatter. För mer information se www.tullverket.se eller kontakta tullverket i ditt land. Mottagaren står själv för frakt vid eventuell retur eller byte.

§7. Betalning

7.1 Kort & direktbetalning: Säker kortbetalning direkt i webbshopen är kostnadsfritt. Köpet debiteras direkt på ditt konto, när du betalar med kort eller direktbetalning. Bolaget samarbetar med Payson & Klarna för säkra betalningar. Det betyder att informationen sker via en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Kortnummer lagras aldrig av bolaget. För fullständiga villkor gällande betalning med Payson.se,

7.2 Swish:

Betalning med Swish ska ske till nummer 1231466671. Ordernummer och namn ska alltid anges.

§8. Ångerrätt

8.1 Bolaget följer Distanshandelslagen (2000:274) som ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar.

§9. Öppet köp/Retur/Byte

9.1 Öppet köp gäller från och med den dag du mottagit din vara och 14 dagar framåt. Du har 14 dagars öppet köp från och med paketet har mottagits. Vi samarbetar med PostNord AB och DHL. Leveransbesked och leveransid levereras via mail eller sms. Paket som har en vikt under 150 g skickas med DB Schenker. Vid eventuell retur, maila kundservide på kundservice@zamoza.se. Vid eventuella returer skickar ni ett mail till kundservice@zamoza.se för att erhålla en retursedel via mail.

9.2 Retur eller Byte: Önskar kunden returnera sin vara står kunden för eventuell returfrakt. Vänligen maila kundservice@zamoza.se för ytterligare instruktioner. Ange ordernummer och de varor du önskar att returnera eller byta. Vid godkännd retur sker återbetalning av varor med samma betalningsmedel som bolaget har mottagit betalning från kunden.

9.3 Bolagets rutiner och skyldighet vid återköp: Efter mottagandet av din retur granskar vi produkten och eventuell återbetalning sker. samt återbetalar/krediterar ditt kort/faktura. Bekräftelse av mottagen retur sker via mail. Du får ett mail att vi mottagit din retur samt återbetalat/krediterat ditt kort/faktura.

Vi hanterar returer löpande under veckan och beräknas ta mellan 3-10 dagar. Räkna med en hanteringstid på 3- max 10 dagar vid hög belastning. Bolaget har enligt §Distanshandelslagen 30 dagar att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation men vanligen sker detta betydligt snabbare.

§10. Reklamationer, saknat kolli, felexpedierad vara och skadat gods

10.1
Reklamationer och skadat gods: Före eventuell returnering av vara måste mail om reklamation skickas till kundservice@zamoza.se. Om du vill reklamera en vara ska du alltid skicka ett mail till kundservice@zamoza.se innan du gör detta och berätta vad det är för fel på produkten. Bifoga gärna en bild. Du anger även varans artikelnummer och ditt ordernummer. Vid leverans med DB Schenker, PostNord samt DHL kontaktar ni bolaget först och gör en skadeanmälan. Förpacka varan väl och skicka den sedan till oss.

Returer granskas i samförstånd med vår leverantör och där efter tas beslut om åtgärd. När vi mottagit varan för granskning kontaktar vi vår leverantör och hör hur vi på bästa sätt löser detta för dig. I första hand brukar våra kunder få en ny vara om den finns kvar i lager. Annars återbetalar Bolaget summan direkt efter beslut om godkänd retur. Bolaget har enligt Distanshandelslagen 30 dagar att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation men vanligen sker detta betydligt snabbare.

10. 2
Skadat gods: När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt ombud eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.

10.3
Saknat kolli: Fritt vårt lager. Om din leverans saknar ett kolli skall detta anmälas omedelbart till ombudet på ditt utlämningsställe samt kontakta vår kundservice.

10.4
Felexpedierad vara: Läs din orderbekräftelse och se efter att den är korrekt. Trots att det är sällan, så kan det ibland bli fel när vi packar. Kontakta vår kundtjänst samt bifoga er orderbekräftelse så hjälper vi dig.

§11.
Outlösta Förändelser

11.1Allmän information
Konsumentköplagen (KKL):

”Om konsumenten är passiv och inte har utövat ångerrätten korrekt ligger det närmast till hands att se på reglerna om avbeställning i KKL. Säljaren har då rätt till ersättning för sina kostnader enligt 41 § KKL.”

11.2 Bolaget debiterar 300kr (Utland 500kr) för ej uthämtade paket för att täcka vår frakt och expeditionskostnader. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte vill bli debiterad denna kostnad. Mer info hittar du i köpvillkoren § 8 Ångerrätt och Byte Retur § 9

§12. Bedrägeriförsök

12.1 Alla försök till bedrägerier eller stöld polisanmäls och bolaget förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras.

§13. Reservationer

13.1 Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar, tryckfel eller fel som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella pris fel före och efter att beställningen är behandlad. Vi reserverar oss även för eventuella färgavvikelser på produkter presenterade på bolagets Webbshop. Vi arbetar ständigt för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten, då ljus och färg kan vara olika på kunds skärmar/datorer.

13.2 Force Majeure:I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

§14. Tvist Vid en eventuell tvist med kund följer bolaget ARN:s rekommendationer. http://www.arn.se/

§15 Personuppgifts, anti-SPAM Cookie policy för bolaget. För att kunna genomföra ett köp och leverans kommer vi begära all nödvändig information som erfordras för att utöva leverans till kund.

15.1 Utlämnande av personuppgifte. Våra kunders personuppgifter lämnas ej vidare till tredje part utan kundens tydliga godkännande. Bolaget delar inga personuppgifter kunden lämnar till sig till tredje part såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades eller vid ett senare tillfälle. Bolaget är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att en gång per kalenderhalvår begära information om de personuppgifter som behandlas om dig i vårt kundregister. Önskar du ett sådant utdrag skall du skicka en skriftlig, undertecknad begäran till oss. Vill du bli borttagen ur registret kontaktar du vår Kundservice.

15.2 Vad som avses med personuppgifter:
Detta innefattar personuppgifter så som namn, e-postadress adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger, så som IP-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som derigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc.

15.3 Anti-SPAM policy: Bolaget medverkar ej till att skicka SK SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt från en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande.

15.4 Cookies: Vi använder cookies för att underlätta ditt besök
på vår site, till exempel för att hålla reda på dina varor i kundkorgen.
Vi använder ej cookies för att lagra personlig information om dig. Om du inte vill acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/